ملک ما
دسته
ملک ما

خانه های کوهستانی اغلب خانه های دوم هستند ، جایی که خانواده ها دوست دارند تعطیلات خود را در فضایی از حداکثر آرامش بگذرانند .خانه ها اغلب برای مطابقت با نیازهای محلی، دما و شرایط جغرافیایی اصلاح می شوند. در حالی که مناطق دشت خانه های معمولی از سیمان و بتون دارند، خانه ها در مناطق تپه ای معمولاً از چوب ساخته می شوند، با سقف های شیب دار ملایم برای جلوگیری از تجمع برف در زمستان حال یکی از این نوع خانه ها «کلبه» است که معمولاً در مناطق تپه ای یافت می شود.

کلبه چوبی چیست؟

من همیشه به انواع خانه ها علاقه داشتم. هر خانه نسبت سبک و منشأ خاصی دارد. در اینجا کلبه را با کلمات ساده تعریف می کنم. در سال 1900 مردمی در کوه های آلپ اروپا که به حرفه دامداران لبنیات بودند در این خانه ها زندگی می کردند.  که این روزها به عنوان خانه ی تعطیلات برای علاقه مندان به اسکی شناخته می شود ، که ترجیح می دهند در طول تعطیلات خود در قله های کوهستان بمانند.

کلبه برفی چوبی

 

در بعضی از کشورها از جمله انگلیس از کلبه به عنوان خوابگاه در کمپ های تعطیلات نیز یاد می شود ، در حالی که در ایتالیا از کلبه به جای خانه در کنار کوه یاد می شود.

تاریخچه این سبک ملک ها

پیش از این ، از خانه های چوبی در آلپ اروپا برای تولید لبنیات استفاده می شد ، دام هایی که در طی تابستان ها از مراتع دشت پرورش می یافتند. گله داران برای حفظ شیر تولید شده در Chalet زندگی می کردند و کره و پنیر درست می کردند. سپس این محصولات قبل از شروع زمستان آلپ به دره های ، بازگردانده می شدند.

 

آیا زندگی در یک خانه چوبی بی خطر است؟

این نوع ساختمان به دلیل مقاومت در برابر الکتریسیته نسبت به سایر سازه ها از امنیت بیشتری برخوردار هستند. اتصال کوتاه بعید است که باعث آتش سوزی شود. چوب به دلیل مقاومت در برابر الکتریسیته، گزینه ایمن تری برای محافظت در برابر هر گونه حوادث ناخواسته است.

انتخاب محل کلبه چوبی

انتخاب مکان برای کلبه چوبی یکی از مهمترین جنبه های ساخت آن است. شما باید مواردی مانند جهت خورشید را در نظر بگیرید، آیا منبع آب محلی، زمین هموار، شیب ها و درختان اطراف وجود دارد.

در حالت ایده آل، زمین باید تا حد امکان تراز باشد و بیشتر پنجره ها در آب و هوای سرد به سمت جنوب و در آب و هوای گرم تر به سمت شمال هستند.هنگامی که مکان خود را انتخاب کردید، باید یک پایه محکم ایجاد کنید.

درآمد اجاره

کلبه ها دارای درآمد بالایی از اجاره هستند ، اما به شرطی که تقاضای کافی در منطقه وجود داشته باشد.

نتیجه گیری

این نوع خانه ، در ابتدایی ترین شکل ، یک خانه چوبی در کوه است.با این حال ، کلبه مدرن معنای کاملاً جدیدی به خود گرفته است و اکنون نمایانگر یک ویلای لوکس است که بیشتر در فصل اسکی یا برای تعطیلات مورد استفاده قرار می گیرد

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *